چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
کد خبر: 1182211
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
حجت‌الاسلام مهدی ستوده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در آستانه هفته وقف قرار داریم و تمام تلاش ما بر این است تا کارکرد و عملکرد اوقاف را به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری‌های سودآور به نفع واقفان و توسعه امور خیر به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در اردبیل اظهار داشت: در آستانه هفته وقف قرار داریم و تمام تلاش ما بر این است تا کارکرد و عملکرد اوقاف را به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری‌های سودآور به نفع واقفان و توسعه امور خیر به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: از آن جایی که خود کمک‌رسانی با نگاه، نگرش و نیت خیر انجام می‌شود، تفاوتی در بین حبه، هدیه، وقف و صلح نمی‌بینیم مگر کسانی که قصد آن را دارند ماندگاری کمک آنها با ابدیت همراه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در نگاه حبه و هدیه اکثرا فراموشی هدیه‌کننده را شاهد هستیم و در صلح نیز بر اساس مصالحه تصمیم‌گیری می شود اما در وقف تصمیم‌گیرنده خود واقف است و با با حفظ عین موضوع و تبدیل به احسن وقف را انتخاب کرده و بر می‌گزیند.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: اموال، اراضی، مسکن، مغازه و تمام موارد مرتبط با وقف ابدیت پیدا می‌کند و هیچ موقع حذف نشده و عواید آن نیز به نیت واقف ماندگاری و جاودانگی بیشتری پیدا می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با این نگاه و نگرش هر چند تعداد موقوفات کاهش یافته اما کیفیت و مطلوبیت موقوفات را در سطح استان شاهد هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به ضرورت تبلیغ صحیح و کافی در موضوع وقف اشاره کرد و ادامه داد: کارکرد وقف از طرف مجموعه سازمان و ادارات مرتبط با وقف و کارکنان آن انجام نمی‌شود بلکه شکل فراگیر به خود گرفته است.

حجت‌الاسلام ستوده اضافه کرد: کارکرد دستگاه‌های مرتبط با وقف، کارکرد مناسبی نبوده و گاه سبب نارضایتی برای واقف و مجموعه را به دنبال داشته به طوری که موقوفات مخروبه در سطح شهر اعم از مدارس و سایر موقوفات نوعی دل‌زدگی اجتماعی را به همراه داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: به دور از نگاه اداری در ساخت چنین مجموعه‌ای، سعی کردیم تا مدیریت آن با فرد امینی باشد تا شرایط را برای ارائه خدمات بهتر در قالب ۱۰۰ اتاق مهیا شده در بهترین و کیفی‌ترین شرایط شاهد باشیم.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: تبدیل به احسن از موضوعات بسیار مهمی است که ما در وقف و امر موقوفات دنبال می‌کنیم و سعی ما بر این است تا در اکثر موقوفات استان زمینه جذب سرمایه‌گذاران و تولید ثروت به نفع فقرا و نیازمندان را شاهد و ناظر باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha